20.
- 22. јануар 2005.
Научни скуп о интеркултуралности у настави/учењу
француског као страног и другог језика
У белгијском
граду Лувен-ла-Нев (Louvain-la-Neuve),
а у организацији Католичког универзитета Лувен (Université
catholique de Louvain)
одржан је од 20. до 22. јануара 2005. године научни скуп под називом
Каква је методика интеркултуралног у новим контекстима
наставе/учења француског као страног и другог језика? (Quelle
didactique de l’interculturel
dans les nouveaux contextes d’enseignement/apprentissage
du FLE/S ?)
Рад се
одвијао у пленуму и по радионицама, а четири основне теме о којима
је било речи су:
- различити
контексти у којима се говори о интеркултуралном приступу (основна
школа, настава француског као другог језика или као језика струке
итд.);
-
дидактичко-методичка средства која се користе и развијају (на
пример, посебна употреба интернета, књижевности итд.);
- развијање
практичних интеркултуралних компетенција ученика и наставника на
самом часу;
- припрема и
употреба конкретних наставних средстава (као што су уџбеници) и
анализа постојећих представа ученика и наставника у области
интеркултуралности.
Резултате
својих истраживања или искуства из праксе изнело је преко 110
професора француског језика и учитеља из 20 земаља Европе, Америке,
Африке и Азије. Интересовања учесника из Француске, Белгије и Канаде
била су усмерена углавном ка настави француског језика као другог
бројним досељеницима (посебно деци) и стручњацима који долазе у ове
земље ради професионалног усавршавања. Излагања осталих учесника
била су посвећена превасходно настави француског језика као страног
у бројним земљама на више континената у којима се настава француског
(као и других страних језика) врши у врло различитим условима,
посебно имајући у виду могућност за остваривање интеркултуралних
контаката.
О присуству елемената француске цивилизације у
уџбеницима француског језика код нас говорила је др Ана Вујовић,
доцент за француски језик на Учитељском факултету у Београду.
Посебно је истакла потребу осавремењивања наших уџбеника страних
језика, али и свеобухватнијег и ширег упознавања наших будућих
наставника страних језика са културом земље/земаља чији језик
студирају и њиховог припремања у области методике наставе страних
култура. |