Списак одобрених тема за мастер студије
ПРЕДЛОГ ТЕМА ЗА МАСТЕР СТУДИЈЕ
школска 2023/2024.
Савремени токови у дидактици
- Специфичности групног рада у настави различитих предмета
- Ставови учитеља према „новим“ улогама у процесу наставе
- Дидактичке карактеристике амбијента за наставу
- Дидактичке игре у настави
- Дидактичке импликације Гласерове квалитетне школе
- Тимска настава у нижим разредима основне школе
- Утицај медија на формирање слике о статусу и улогама учитеља
- Дидактичко образовање наставника у различитим земљама Европе
- Историјски развој наставе и дидактике у Србији
- Учење делањем у процесу наставе
- Саморегулисано учење у процесу наставе
- Скривени курикулум
- Значај реципрочног поучавања у настави
- Вршњачко оцењивање у наставном процесу
- Значај и улога самооцењивања у настави
- Изазови у аналитичком оцењивању рада и постигнућа ученика млађег школског узраста
- Дидактичке вредности и изазови у примени дијалошке методе у процесу наставе
- Дидактичке вредности и изазови у примени монолошке методе у процесу наставе
- Стандарди и ефекти примене теста знања у оцењивању рада и постигнућа ученика
- Примена различитих видова индивидуализоване наставе у нижим разредима основне школе
- Мишљење учитеља о организацији и извођењу допунске и додатне наставе
- Конструктивистичка дидактика и импликације за наставну праксу
- Карактеристике финског система образовања и импликације за наставну праксу у другим земљама Европе
- Сарадња родитеља и учитеља у процесу наставе
- Дидактичке карактеристике окружења за наставу и ефекти на процес учења ученика
Дидактика са методиком васпитно-образовног рада
проф. др Зорица Ковачевић
- Програм предшколског васпитања и образовања из перспективе васпитача
- Подршка добробити детета као циљ предшколског васпитања и образовања
- Развој кључних образовних компетенција за целоживотно учење у раду са децом предшколског узраста
- Контекст предшколске установе као полазиште у развијању реалног програма
- Физичко окружење деце као подстицај за учење и истраживање
- Отворен простор дечјег вртића као место учења и истраживања деце
- Места у локалној заједници као места учења и истраживања деце
- Материјали као подршка развоју истраживачких капацитета деце
- Значај и улога социо-културног и педагошког контекста у развијању реалног програма
- Значај самосталних практичних и истраживачких активности деце у постављању основа за развој кључних образовних компетенција
- Размена знања, искуства, идеја и уверења у постављању основа за развој кључних образовних компетенција
- Игра као основ развијања и испољавања добробити детета
- Сарадничко учење деце предшколског узраста
- Потенцијали учења деце кроз пројекте
- Праћење и документовање – подршка учешћа детета у програму и заједничко разумевање учења
Дидактике
Проф. др Сефедин Шеховић
- Педагошка схватања Џона Дјуиа
- Вежбање у структури наставног процеса
- Технолошко-методичка заснованост наставног процеса
- Пројектовање дидактичких истраживања
- Развијање креативног мишљења код ученика
- Образовање као висока моћ човека – појединца
- Економисање временом и специфичности распореда рада у настави
- Лабораторијски рад у учењу и поучавању
- Графички радови у учењу и поучавању
- Теорија Виготског о учењу и поучавању
- Програмирано учење и програмирана настава
- Образовање за све – нови подстицај за развој дидактике
- Дидактичка технологија и промене у поучавању и учењу
- Дидктика у контексту закона и принципа
- Критичка анализа система наставе
- Учење као стално формирање умних радњи
- Гешталт – теорија учења
- Испитивање меморије – претходница за теорије учења
- Учење и читање у контексту окружујуће културе
Савремени методички правци у настави природе и друштва
Проф. др Сефедин Шеховић
- Огледи у настави природе
- Развој наставе природе и друштва
- Простор и сналажење ученика у њему
- Облици рада у настави природе и друштва
- Развој стваралаштва наставом природе и друштва
- Картографско описмењавање ученика
Дидактике
Проф. др Александар Стојановић
- Компетенције учитеља у функцији подстицања даровитих ученика
- Васпитно-образовни рад са даровитим ученицима
- Значај перманентног стручног усавршавања учитеља
- Иновација у настави и стручна оспособљеност учитеља
- Вредновање рада школе
- Наставне методе у савременој школи
- Могућности подстицања стваралаштва у млађим разредима основне школе
- Сарадње школе и породице
- Облици наставног рада – предности и ограничења
- Компетенције учитеља у функцији квалитета савремене наставе
- Морално васпитање ученика у разредној настави
- Евалуација и самоевалуација у савременој школи
- Значај индивидуализације у разредној настави
- Комплексност компетенција учитеља
- Даровитост ученика – васпитни изазов
- Дидактички поступци у настави страног језика
- Значај идентификације даровитих ученика у млађим разредима основне школе
Дидактике са методиком ВО
Проф. др Александар Стојановић
- Васпитач и даровита деца
- Изазови у васпитно-образовном раду са даровитом децо
- Значај подршке васпитача дечјем учењу у вртићу
- Игра као развијајући потенцијал у предшколском васпитању
- Подстицање креативности у вртићу као отвореном систему
- Партнерство са породицом и локалном заједницом
- Вртић као простор рефлексивне праксе
- Примена савремених педагошких теорија у васпитно-образовној пракси вртића
- Креирање подстицајног окружења за учење и развој предшколске деце
- Култура предшколске установе као димензија савременог курикулума за вртић
- Стратегије васпитача у подстицању креативности деце
- Значај социјалне интеракције у предшколском васпитању
- Креативни потенцијал деце – васпитни изазов
- Поступци васпитача при развијању програма усмереног на подршку добробити деце
- Значај интегрисаног приступа васпитању предшколске деце
- Педагошке компетенције васпитача у функцији подстицања дечје даровитости
- Вредновање у предшколском васпитању
Методика наставе физичког васпитања
Проф.др Драган Мартиновић
Проф.др Драган Бранковић
- Проверавање, напредовање ученика и оцењивање ученика у физичком васпитању
- Тактика у одбојци
- Рукомет као средство наставе физичког васпитања
- Дневни и вишедневни излети
- Улога и задаци наставника у организацији и реализацији елементарних игара
- Мишљење ученика нижих разреда о физичком васпитању
- Ставови и интересовања студената према рекреацији
- Вежбање и исхрана
- Фитнес у физичком васпитању ученика основне школе
- Шах као дидактичко средство
- Исхрана у природи
- Плесне активности изражене у облику народних игара
- Заступљеност естетских спортова у настави физичког васпитања
- Корелација методике наставе физичког васпитања са другим васпитним областима
- Такмичарске игре на снегу као фактор развоја снаге и брзине
- Јога у физичком васпитању деце основношколског узраста
- Пливање у школи и могућности у оквиру наставе физичког васпитања
- Оцењивање и вредновање у настави физичког васпитања
- Плесови као саставни део школских наставних активности
- Садржај специфичних активности у природи
- Кошарка као средство наставе физичког васпитања
- Активности у природи – мере безбедности, сналажење и оријентација
- Фудбал – историја – теорија – методика
- Кошарка – историја – теорија – методика
- Одбојка – историја – теорија – методика
- Народни и друштвени дечији плесови
- Рукомет – теорија и методика
- Примена полигона у настави физичког васпитања
- Оцењивање у настави физичког васпитања
- Спортске активности ученика у слободно време
- Значај пливања и пливачки стилови
- Деформитети кичменог стуба
- Значај пливања
- Поступци спашавања утопљеника
- Најчешће спортске повреде
- Дискриминација у спорту
Савремени методички правци у настави румунског језика и књижевности
Проф. др Маринел Негру
- Анализа читанке за 3. разред основне школе на румунском језику
- Компаративна анализа читанки за 4. разред основне школе на румунском језику у Републици Србији и Румунији
- Обогаћивање и активизација речника ученика млађег школског узраста кроз активности школског типа
- Савремене перспективе употребе дидактичке игре на часовима румунског језика у млађим разредима основне школе
- Иновативни поступци у развоју креативног мишљења ученика млађег школског узраста
Методика физичког васпитања
Проф. др Даница Џиновић
- Никола Тесла центар и његова примена у физичком васпитању деце предшколског узраста
- Јога у физичком васпитању деце предшколског узраста
- Етно плес у формама рада предшколске деце.
- Ангажованост предшколске деце у спортским активностима
- Фактори развоја ситне моторике код предшколске деце.
- Моторна кретања код деце од годину дана.
- Дијагностика физичког развоја и моторичких способности деце средње предшколске групе.
- Дијагностика физичког развоја и моторичких способности деце старије предшколске групе.
- Дијагностика физичког развоја и моторичких способности деце припремне предшколске групе.
- Различити облици кретања у слободним активностима предшколске деце.
- Различити облици кретања предшколске деце у активностима у дворишту предшколске установе.
- Фолклор као фактор успешне реализације завршне приредбе предшколске установе.
- Вежбе обликовања као детерминанта правилног и лепог држања тела.
- Реализација атлетских дисциплина са децом старије предшколске групе
- Реализација атлетских дисциплина са децом припремне предшколске групе
- Реализација плесних активности са децом старије предшколске групе
- Реализација плесних активности са децом припремне предшколске групе
- Оцењивање постуралног статуса предшколске децe
- Оцењивање ангажованости предшколске деце на усмереној физичкој активности
- Оцењивање ангажованости деце млађе узрасне групе на усмереној физичкој активности
- Улога и значај помоћних средства у реализацији усмерене моторичке активности
- Утицај свакодневног превентивног вежбања са децом предшколског узраста на побољшање моторичких способности.
- Ставови васпитача о реализацији физичког васпитања са децом раног предшколског узраста.
- Улога и значај покретних игара у физичком васпитању деце млађе предшколске групе.
- Улога и значај покретних игара у физичком васпитању деце старије предшколске групе.
- Улога и значај елементарних игара у физичком васпитању деце припремне предшколске групе.
- Улога и значај штафетних игара у физичком васпитању деце припремне предшколске групе.
- Улога и значај такмичарских игара у физичком васпитању деце средње предшколске групе.
- Улога и значај такмичарских игара у физичком васпитању деце старије предшколске групе.
- Улога и значај такмичарских игара у физичком васпитању деце припремне предшколске групе.
- Организација физичких активности предшколске деце на отвореном (двориште, спортски терен).
- Дете и спорт.
- Вежбе обликовања фактор лепог и правилног држања тела деце.
- Моторна кретања код деце од три године живота.
- Процена психомоторике горњих екстремитета код предшколске деце
- Методика посматрања и оцена разноврсних кретања код предшколске деце у самосталним физичким активностима.
- Квантитативни и квалитативни показатељи оцењивања ходања и трчања код деце.
- Квантитативни и квалитативни показатељи оцењивања скакања код деце.
- Квантитативни и квалитативни показатељи оцењивања правилног бацања код деце.
- Преплитање физичких и музичких способности у моторичким активностима деце.
- Музичке способности као фактор развоја физичких способности
- Преплитање физичких и математичких способности у моторичким активностима деце.
- Компетенције васпитача у реализацији пројектних физичких активности са децом предшколског узраста.
- Пројектне активности као фактор успешне реализације физичког васпитања у предшколској установи
- Ставови васпитача о примени пројектних физичких активности са децом
- Aлизација физичког васпитања кроз пројектне активности
- Развој ситне моторике и креативних способности кроз пројектне активности деце припремне предшколске групе.
- Игра као фактор усавршавања дечјих облика кретања
- Вежбе организованог постављања и кретања као фактор ефикасне усмерене моторичке активности деце.
- Физичке активности намењене предшколској деци нарушеног здравља
Методика упознавања околине
проф. др Гордана Мишчевић
- Подстицање дечјег истраживања друштвених појава и процеса.
- Паметне играчке у функцији упознавања околине.
- Методички аспекти организације посета и излета.
- Значај откривања природних појава за децу предшколског узраста.
- Упознавање значаја здраве, чисте и очуване животне средине.
- Изградња безбедног понашања приликом упознавања околине
- Метакогнитивно подстицајне активности упознавања околине.
- Учење кроз игру у упознавању околине.
- Функционалне игре у упознавању околине
- Савремени педагошки ресурси у упознавању околине.
Методика наставе природе и друштва
проф. др Сања Благданић
- Методичка функција аналогија у настави природе и друштва
- Методичка улога уметничких дела у настави природе и друштва
- Интегративни потенцијал наставних садржаја о животињама у настави природе и друштва и ликовне културе
- Интегративни потенцијал наставних садржаја о биљкама у настави природе и друштва и ликовне културе
- Развојност исхода учења и наставних садржаја о води у настави природе и друштва
- Развојност исхода учења и наставних садржаја о материјалима у настави природе и друштва
- Методичка улога музеја у настави природе и друштва
- Методичка улога народних изрека и загонетки у настави природе и друштва
- Научно-популарни текстови у настави природе и друштва
- Мерење – истраживачка активност у настави природе и друштва
- Ставови учитеља о програмима наставе и учења за Свет око нас и Природу и друштво
- Могућности интеграције наставе природе и друштва и наставе енглеског језика кроз садржаје о природним феноменима
- Искуства учитеља о ефикасним методичким приступима у настави природе и друштва
- Квалитет питања у уџбеничким комплетима за Свет око нас/Природу и друштво
Методика наставе природе и друштава
проф. др Ивко Николић
- Објекти за реализацију наставе природе и друштва
- Педагошко-дидактичко-методичке компетенције наставника у настави природе и друштва
- Методички приступ настави природе и друштва
- Место и улога наставника и ученика у настави природе и друштва
- Наставна средства у настави природе и друштва
- Заступљеност географских садржаја у настави природе и друштва
- Истраживачки рад ученика у пројектној настави природе и друштва
- Евалуацијске компетенције наставника у настави природе и друштва
Методика упознавања околине
проф. др Зорица Веиновић
- Упознавање околине: еколошки аспекти уџбеника за припремни предшколски програм
- Улога еколошког филма у упознавању околине
- Упознавање околине: пројекти у функцији заштите животне средине
- Развој афективног односа предшколске деце према природи у упознавању околине
- Упознавање околине: значај експеримената за учење о значају и загађењу ваздуха
- Упознавање околине: значај експеримената за учење о значају и загађењу воде
- Упознавање околине: мотивација предшколске деце да брину о природи
- Покретне игре у функцији упознавања биљака и животиња
доц. др Горана Старијаш
- Значај пројектне наставе за социјализацију ученика у настави природе и друштва
- Интегративни приступ наставним садржајима у првом циклусу основног образовања
- Хеуристичка настава као окосница развијајуће наставе природе и друштва
- Место и улога одрживог развоја у настави природе и друштва
- Могућности примене амбијенталне наставе у настави природе и друштва
Образовна технологија
Проф. др Мирослава Ристић
- Образовни роботи у функцији стицања међупредметних компетенција
- Учење кроз игру у наставном предмету Дигитални свет
- Дигиталне дидактичке игре у разредној настави
- Изградња безбедног понашања ученика на интернету у настави дигиталног света
- Анализа квалитета дигиталних додатака уџбеника за Познавање природе и друштва
- Дигитале технологије за истраживачко учење природних наука у разредној настави
- Роботика у базичном информатичком образовању
- Пројектни приступ у настави дигиталног света
- Визуелно програмирање у настави дигиталног света
- Методички потенцијал обрнуте учионице у настави дигиталног света
- Стандарди квалитета образовних дигиталних материјала у разредној настави
- Компетенције васпитача за одговорну и ефикасну употребу дигиталних технологија
- Дигиталне технологије у функцији развијања програма у предшколској установи
- Паметне играчке у васпитно-образовном раду
- Дигиталне технологије у функцији развоја ране еколошке писмености
- Стандарди квалитета дигиталних образовних ресурса за децу предшколског узраста
- Дидактичко-методичке стратегије васпитно-образовног рада за развој алгоритамског начина мишљења
- Дидактичке дигиталне игре у васпитно-образовном раду
Образовна технологија
Проф.др Данимир Мандић
- Дигитална зрелост у образовно-васпитној установи
- Интернет технологије у функцији вредновања знања ученика
- Интернет технологије у планирању и реализацији наставе природе и друштва за трећи разред основне школе
- Информационе технологије у реализацији активности физичког васпитања за децу предшколског узраста
- Дигиталне образовне игре
- Значај информационе технологије у образовању у САД-у
- Студентски спорт као фактор здравог живота
- Ставови ученика млађег школског узраста о начину коришћења слободног времена и боравка у природи
- Дигиталне игре у функцији подстицаја за учење
- Интернет технологије у интегративној настави природе и друштва
- Мултимедијални софтвери у организацији наставе у првом разреду
- Оспособљеност васпитача за коришћење информационих технологија у планирању активности
Методика наставе математике
Проф. др Оливера Ђокић
- Ученичке стратегије просторног резоновања
- Анализа уџбеника математике и прилике за учење при мерењу површине
- Визуелизација при мерењу површине
- Мерење површине сложених фигура (састављених од композитних облика)
- Динамичка концепција површине и мерење површине
Методика развоја почетних математичких појмова
Проф. др Оливера Ђокић
- Промена парадигме почетног математичког образовања
- Концепцијски заокрет у сагледавања дечијег просторног резоновања
- Задаци у функцији дечијег просторног резоновања
- Мерење дужине на раном узрасту и путање учења
- Дечије акције на задацима мерења дужине: стратегије и когнитивна својства
Методика наставе математике
Проф. др Маријана Зељић
- Стратегије сабирања у почетној настави математике
- Стратегије множења у почетној настави математике
- Задаци поређења – семантичка структура
- Модели решавања једначина
- Нестандардни задаци у почетној настави математике
- Стратегије решавања проблемских задатака
- Задаци нумерације и њихово разумевање од стране ученика
- Концептуално разумевања појма површине
- Нивои разумевања појма обима фигуре
- Врсте разумевање разломака од стране ученика
Методика развоја почетних математичких појмова
Проф. др Маријана Зељић
- Разумевање појма броја
- Развијање математичког мишљења на раном узрасту
- Стратегије решавања математичких проблема предшколске деце
- Интуитивно сабирање и одузимање
- Геометрија у реалном окружењу
- Математичке игре
- Разбијање способности бројања на предшколском узрасту
- Квантитативно мишљење
- Репрезентације појма броја
- Представљање података на предшколском узрасту
Образовна технологија
Проф. др Филдуза Прушевић Садовић
- Улога дигиталне технологије у савременом образовном систему
- Предности и недостаци коришћења вештачке интелигенције у млађим разредима основне школе
- Могућности коришћења савремене технологије у процесима праћења, мерења и вредновања ученичких знања
- Предности и недостаци учења на даљину у млађем школском узрасту
- Конкурентност знања у савременом окружењу
- Едукативне апликације у настави
- Могућности коришћења савремених средстава у интегративној настави
- Искуства наставника и ученика млађих разреда основне школе у реализацији пројектне наставе
- Искуства наставника у коришћењу савремених наставних средстава
- Ефекти савремених наставних средстава на квалитет знања и ефикасност учења у млађим разредима
Српски језик
проф. др Горан Зељић
- Синтакса реченице у основношколским уџбеницима
- Александар Белић као нормативиста – Белићев правопис
- Бројне именице и изведенице од бројева у систему врста речи
- Правописни изузеци – компаративна анализа нормативних приручника после Другог светског рата
- Стандардизација верзалних и вербализованих скраћеница
- Фонолошка и морфолошка адаптација скраћеница из страних језика
- Декомпоновани предикат и функционалностилска маркираност
- Српски правопис за средње школе из 1914. године Милана Петровића и данашња правописна норма
- Футуроид у делима савремених српских писаца
- Морфофонолошка правила и изузеци у граматичким приручницима од М. Стевановића до данас
проф. др Бојана Милосављевић
- Граматички садржаји и граматичка терминологија у Вуковој Писменици
- Односна зависна реченица у граматици и правопису
- Садржаји из лексикологије у основношколским граматичким уџбеницима
- Терминолошка лексика из обласити информатике у основношколским уџбеницима за предмет Дигитални свет
- Терминолошка лексика у основношколским уџбеницима за предмет Свет око нас
- Лексика из сфере религије у основношколским уџбеницима за верску наставу
- Матаметичка терминологија у основношколским уџбеницима за математику
- Одлике научног стила у граматичким уџбеницима за основну школу
- Фразеологија у књижевности за децу (на примеру изабраног дела)
- Узвичне реченице у народним или у ауторским бајкама (на примеру изабраних бајки)
- Употреба глагола у народним или у ауторским бајкама (на примеру изабраних бајки)
- Врсте атрибута у поезији за децу (на примеру изабраних песама)
- Синтагме у поезији за децу / у бајкама (народним или ауторским) (на примеру изабраних песама или бајки)
- Односне зависне реченице у народним или у ауторским бајкама (на примеру изабраних песама или бајки)
- Именске речи у баснама Доситеја Обрадовића
- Лексички слојеви у Фреде, лаку ноћ Драгослава Михаиловића
- Језик и стил завичајног писца (писац по избору)
- Језик и стил Малог Политикиног забавника
- Функционалностилске одлике текстова у Малом Политикином забавнику
- Форме учтивости у изабраним драмама Александра Поповића
доц. др Ана Петровић Дакић
- Слика образовног система и учесника у њему у медијском дискурсу
- Језичка изградња односа Ми : Други у уџбеницима за ниже разреде основне школе
- Други у учионици/соби
- Дискурс „тешких тема“ у разговору одраслих са децом
- Изградња идентитета путем дискурса у уџбеницима за ниже разреде основне школе
- Дечја самоизградња идентитета кроз језик у учионици/соби
- Језичка изградња рода у јаслицама у троуглу дете – васпитач – друга деца
- Језички елементи конструкције рода у основношколским језичким уџбеницима
- Конструкција идеалног ученика у школским програмима, уџбеницима или медијима
- Језичке идеологије у школским програмима, уџбеницима, учионици или соби
- Критичка анализа дискурса на релацији учитељ/васпитач – родитељи
- Идеологија у самопредстављању приватних школа
- Тржиште и стратегије убеђивања у рекламном дискурсу одређених курсева
- Дискурс српских универзитета
- Дискурзивно грађење међусобних односа у онлајн студентским групама
- Дечји погледи на писменост у сиромашнијим подручјима
- Мешање глаголских основа у дечјем језику
- Језичко стваралаштво и развој творбених механизама у дечјем језику
- Усвајање зависних реченица код деце
- Корпуси дечјег језика у свету и код нас
Увод у тумачење књижевности
проф. др. Слађана Јаћимовић
- Епски јунаци у песмама косовског циклуса и драми Бој на Косову Љубомира Симовића
- Љубавна поезија Милутина Бојића
- Слика мегалополиса у Роману о Лондону Милоша Црњанског
- Женски ликови у Другој књизи Сеоба Милоша Црњанског
- Траума одрастања – Рани јади и Башта, пепео Данила Киша
- Проклета авлија Владимира Кецмановића – пораз људскости у роману Осама
- Хумор и сатира у роману Бакоња фра-Брне Симе Матавуља
- Између профаног и светог – ликови у роману Доротеј Добрила Ненадића
- Родољубива поезија о Великој сеоби: Прелест Севера. Круг рачански, Дунавом Милосава Тешића
- Историјско и легендарно у роману Омер паша Латас Иве Андрића
- Књижевни ликови у збирци Лица Иве Андрића
- Хумор и гротеска у драмама Душана Ковачевића
- Слика рата и људских судбина у роману Судбине Мирослава Поповића
- Људске судбине у роману Дан шести Растка Петровића
проф. др Валентина Хамовић
- Детињство као златна бајка о људима – Башта сљезове боје Бранка Ћопића
- Балада о сиромаштву Милована Данојлића као модерни билдунгсроман
- Елементи дечјег фолклора у циклусу „Игре” из збирке песама Непочин поље Васка Попе
- Феноменологија простора у приповеци „Буре” Исидоре Секулић и „Лилика” Драгослава Михаиловића у контексту дечјег поимања света
- Лирски дневник одрастања: дете као сведок историјских догађаја у поеми „Детињство” Оскара Давича
- Људске судбине у збирци приоповедaка Фреде, лаку ноћ Драгослава Михаиловића
- Наивна перспектива и доживљај рата у роману Топ је био врео Владимира Кецмановића
Драма и покрет
доц. др Ана Миловановић
- Лутка Аћим као главни дечји лик у телевизијској серији „На слово, на слово” Душана Радовића
- Mетафорични и метонимијски потенцијали лутке у телевизијској серији „На слово, на слово” Душана Радовића
- Слика предшколског детета у телевизијској серији „На слово, на слово” ДушанаРадовића
- Потенцијали лутке у функцији усвајања почетних математичких појмова и релација у телевизијској серији „На слово, на слово” Душана Радовића
- Представљање образовних садржаја лутком у функцији дететовог упознавања околине у програмима за децу Телевизије Београд
- Представљање наставних садржаја природе и друштва у луткарским програмима за децу Телевизије Београд
- Лутка у функцији развоја дечје визуелне перцепције и креативности у програмима за децу Телевизије Београд
- Језик и говор лутке у програмима за децу Телевизије Београд у функцији развоја дечјег говорa
- Значај лутке за морално васпитање у „Коларићу –Панићу” Љубише Ђокића
Српска култура у европском контексту
проф. др Слађана Јаћимовић
- Културни значај Матице српске
- Слика српске културе у Описанију Србије Вука Стефановића Караџића
- Ја и други у Писмима из Италије Љубомира Ненадовића
- Културни значај Српске књижевне задруге
- Развој високог образовања у Србији (1808–1905)
- Век Универзитета у Београду: образовни, научни и културни значај
- Јелисавета Начић, прва жена архитекта у Србији
- Словенска митологија у Бурлесци Господина Перуна Бога Грома Растка Петровића
- Развој становања у Србији током 20. века
- Народна библиотека Србије: историја и културно-образовни значај
- Модели српске културе у језичким фразеологизмима
- Српско културно наслеђе у Будимпешти
- Сукоб различитих културних модела у романима Јакова Игњатовића
- Први светски рат у српској ликовној уметности
- Просветно-културни значај гимназије у Сремским Карловцима
- Идеја националног стила у српској архитектури 20. века
- Развој филмске уметности у Србији у првој половини 20. века
- Слика учитељског позива у романима српске модерне
- Модернизам у српској архитектури (1918–1945)
- Историја и културно-просветно деловање Народне библиотеке Србије
- Одевање у Србији током двадесетог века: континуитет и промене
- Слика српског друштва у роману Корени Добрице Ћосића
- Позоришта у Београду с краја деветнаестог и почетка двадесетог века (1868‒1914): мисија, репертоари, културни значај
- Српски интелектуалци током Првог светског рата
- Историјат и културни значај музичког фестивала Мокрањчеви дани
Књижевност за децу и младе
проф. др Зорана Опачић
- Слика детета у поезији Јована Јовановића Змаја
- Место и значај поема Александра Вуча у књижевности за децу (надреализам и социјална критика)
- Језичке игре у поезији Душана Радовића
- Драмски текстови Душана Радовића
- Слика света у збирци Фуруница јогуница (или Родна година или Песме за веома паметну децу) Милована Данојлића
- Побуна детета у поезији Драгомира Ђорђевића / Рајка Петрова Нога / Владимира Андрића
- Однос деце и одраслих у поезији за децу – између ауторитета и слободе (на одабраним примерима)
- Улога и значај листа Политика за децу (или Пионири или Полетарац)
- Алегорија у руху бајке (Ханс Кристијан Андерсен или Оскар Вајлд или Гроздана Олујић)
- Словенска митологија у Причама из давнина Иване Брлић Мажуранић
- Преобликовање елемената народне бајке у ауторској бајци (на примеру једног аутора)
- Слика савременог света у бајкама Гроздане Олујић
- Приповедање као повратак у детињство у приповеткама Бранка Ћопића и Данила Киша (или Ива Андрића)
- Приповедна проза Бранка Ћопића
- Земља чуда као алузија на реалност – Луис Керол, Алиса у земљи чуда
- Вршњачки односи у романима Хајдуци Бранислава Нушића и Орлови рано лете Бранка Ћопића (или Хајдук у Београду Градимира Стојковића)
- Бунтовни јунак омладинског романа (Гласам за љубав Гроздане Олујић или Ловац у ражи Џерома Дејвида Селинџера или Белешке једне Ане Моме Капора)
- Одлике сценске бајке Александра Поповића („Пепељуга“ или „Црвенкапа“ или „Снежана и седам патуљака“)
- Млади јунак савременог романа за децу (на примеру романа Игора Коларова или Јасминке Петровић или Владимира Андрића или Уроша Петровића)
- Читалац као јунак у савременој прози за децу и младе (Михаел Енде или Корнелија Функе или Гордана Тимотијевић)
- Сан о вечитом детињству – Џејмс Метју Бери, Петар Пан
- Модел младог хероја у фантастичном роману (на одабраним примерима)
проф. др Јелена Панић Мараш
- Разградња породице у роману Гласам за љубав Гроздане Олујић
- Модели приповедања у причама за децу аутора по избору
- Портрети деце у поемама Александра Вуча
- Мотив љубави у поезији Мирослава Антића
- Између хумора и педагогије – поезија за децу Јована Јовановића Змаја
- Начело игре у поезији и краткој прози Душана Радовића
- Мотив дечје дружине у роману по избору из серијала о Хари Потеру Џ. К. Ролинг
- Елементи словенске митологије и усмене књижевности у романима Иване Нешић Зеленбабини дарови и Тајна немуштог језика
- Свет детињства у збирци Деца Иве Андрића
- Идеолошки подтекст сликовница (на примеру изабраних сликовница)
- Табу теме у књижевности за децу: смрт, болест, губитак (на примеру изабраних романа)
- Младе јунакиње у романима Јасминке Петровић
- Стварносна проза Весне Алексић
- Поређење бајке по избору и цртаног (играног) филма (Пепељуга, Лепотица и звер, Снежна краљица, Успавана лепотица…)
- Школа и школски систем у Хајдуцима и Аутобиографији Бранислава Нушића и Орлови рано лето Бранка Ћопића
- Хришћански елементи у бајкама Х. К. Андерсена и Оскара Вајлда
- Лик Светог Саве у народној књижевности
- Свет природе у поезији за децу Десанке Максимовић
- Чудесна бића у поезији Љубивоја Ршумовића
- Модели приповедања у романима Игора Коларова Аги и Ема и Дванаесто море
Методика развоја говора
проф. др Вишња Мићић
- Вербалне асоцијације код предшколске деце у пројектном контексту
- Функције лутке медијатора у подстицању развоја говора деце
- Подстицање језичког стваралаштва деце – како настаје наратив
- Описивање као елемент дечје ситуационе нарације и учешће чула у њему
- Дечје разумевање и стварање загонетака
- Семантичке игре
- Подстицање развоја ране писмености
- Дечје поимање основних језичких јединица
- Синтаксичке игре
- Функција алтернативног представљања гласова и речи
- Функције сликоприче и сликопесме
- Подстицање развоја графомоторике
- Могућности плеса писања
- Учешће претчиталаца у процесу читања
- Предвиђање као стратегија разумевања прочитаног
- Интертекстуалне везе као чинилац избора и редоследа читања књижевних дела
- Уметнички одговори на етику традиционалне басне – методички аспект
- Лик Марка Краљевића у савременој поезији за децу – методички аспект
- Пројектни приступ бајци
- Пројектни приступ антагонистима бајке у поезији за децу
- Пројектни приступ читању Пустолова Владимира Андрића
доц. др Владимир Вукомановић Растегорац
- Игролики приступ развоју експресивне функције говора код деце
- Иконички и симболички гестови у васпитно-образовном раду
- Номинални реализам код деце – методички приступ
- Дечје разумевање неологизама и бесмислених речи
- Усвајање творбених модела кроз игру – методички аспект
- Рецепција кратких прича Данила Хармса код деце предшколског узраста
- Тајна рођења у савременој поезији за децу – методички приступ
- Методички потенцијал песама о пролећу у васпитно-образовном раду
- Љубомора и завист у књижевности за децу – методички аспект
- Баке и деке у поезији за децу – методички приступ теми старости
- Присуство текстова са мотивом смрти биљке у предшколском васпитању
- Књиге које лече – тумачење терапеутских сликовница у раду са децом предшколског узраста
- Методички приступ стрипу и његовим јунацима у предшколској установи
- Утицај анимираног филма на развој невербалне комуникације код деце
- Како тумачити рекламе са децом – методички приступ
доц. др Ђорђе Јанковић
- Освешћивање типичних омашки у развоју морфолошког система код деце
- Комуникациона потреба као фактор успешности именовања синонима/антонима код деце предшколског узраста
- Фактори успешности дечјег грађења речи
- Утицај контекста на разумевање непознатих мотивисаних речи код деце предшколског узраста
- Методички приступ сегментацији текста на предшколском узрасту
- Методички приступ рашчлањавању клитика на предшколском узрасту
- Словне игре у приручницима за децу предшколског узраста
- Развој дечјег говора у „Полетарцу“ Душана Радовића
- Утицај садржаја корица књига за децу на мотивисаност за читање
- Методички приступ поемама за децу Бранка Ћопића
- Савремене адаптације класичних бајки
- Редослед у анализи акценатских компонената при дечјем дискриминисању српских акцената
- Музика као подстицај за састављање широког говорног исказа
- Подстицање развоја језичког ритма кроз рад на кратким народним умотворинама
- Однос текстуалног и музичког доживљаја у композицијама за децу
- Утицај васпитачевог читања на доживљавање и разумевање текста за децу
- Глумачка читања текстова за децу у дијахронијској перспективи
- Говор у нахсинхронизованим цртаним филмовима у дијахронијској перспективи
Методика наставе српског језика и књижевности
проф. др Зорица Цветановић
- Поступци обраде слова у настави почетног читања и писања
- Редослед учења слова у савременим букварима
- Писмене вежбе у настави почетног читања и писања
- Методичка структура уџбеника за учење другог писма − латинице
- Дидактичко-методичка средства у настави почетног читања и писања
- Методичко тумачење народне басне у разредној настави
- Басне Доситеја Обрадовића у млађим разредима основне школе
- Дидактичко-методичка апаратура за народне бајке у читанкама за разредну наставу
- Обрада домаће лектире у трећем разреду основне школе
- Врсте читања у млађим разредима основне школе
- Методички приступ препричавању у разредној настави
- Богаћење речника ученика у настави српског језика
- Моделовање часова граматике у млађим разредима основне школе
- Лингвометодички текстови и задаци за обраду именица у уџбеницима
- Правописне вежбе у млађим разредима основне школе
- Групни облик рада у настави српског језика
проф. др Валерија Јанићијевић
доц. др Бојан Марковић
- Концепција предмета Српски језик у разредној настави
- Разредна и предметна настава књижевности – континуитет или прекид (у програмима и уџбеницима за четврти и пети разред основне школе)
- Савремена поезија/прича за децу у разредној настави (или конкретизација дела одређеног аутора)
- Обрада романа у млађим разредима
- Контекстуализација и тумачење одломка из романа у разредној настави
- Стилске фигуре и њихова значења– методички приступ стилистици у у разредној настави
- Методички приступ мотиву смрти у књижевним текстовима за млађе разреде
- Драмска књижевност у разредној настави
- Методичка анализа савремених буквара (одобрених за школску 2022/2023. годину)
- Књижевноуметнички текстови у савременим букварима (одобреним за школску 2021/2022. годину)
- Методички приступ учењу другог писма
- Променљиве врсте речи у разредној настави српског језика (или конкретизација одређене врсте речи)
- Методички приступ садржајима из правописа у разредној настави
- Књижевноуметнички текст у настави говорне културе
- Вежбе читања нелинеарних књижевних и других текстова
- Лексичке и семантичке вежбе у раду са ученицима
- Читање и обликовање младог читаоца у настави српског језика
- Читање и обрада сликовница у првом и другом разреду основне школе
- Анимирани и цртани филм на часовима српског језика
Академско писање
проф. др Слађана Јаћимовић
- Одлике и врсте стручних студентских радова
- Методологија израде мастер рада
- Критичка издања, одлике и значај
- Одлике научног стила
- Појам и стилови цитирања
Методика физичког васпитања
Проф.др Даница Џиновић
Доц.др Владан Пелемиш
- Вежбе организованог постављања и кретања као детерминанта ефикасне усмерене активности
- Улога, значај и организација активности у води за децу предшколског узраста
- Покретна игра као детерминанта развоја брзине код најстарије предшколске деце
- Пројектне активности као фактор успешне реализације атлетских активности са децом припремне предшколске групе
- Анализа и реализацији физичког васпитања за предшколску децу у новим основама програма
Педагошка психологија
доц.др Љиљана Плазинић
- Уверења студената о припремљености за обављање улога васпитача (учитеља)
- Ефекти васпитних стилова наставника на степен и врсте мотивације за учење ученика
- Особине наставника значајне за успешно поучавање: ставови, очекивања, знања и вештине
- Праксе диференцијације наставе у односу на индивидуалне разлике међу децом
- Повезаност екстравертности-интровертности наставника са задовољством послом
- Испитна анксиозност и начини њеног превазилажења
- Образовно-васпитна подршка породице и академски успех деце
- Уверења наставника о раду са даровитом децом
- Уверења наставника о раду са децом са тешкоћама у развоју и учењу
- Ефекти психосоцијалне климе у разреду
- Дисциплинске мере наставника
- Конструктивна и неконструктивна комуникација у разреду
- Механичко и смислено учење у настави
- Мотивација за школско учење и начини подстицања у настави;
- Заступљеност индивидуалних и интерактивних активности у настави
- Праћење и вредновање рада ученика;
- Модели понашања у популарним медијима за децу (филмовима, игрицама…)
- Радне навике и академски успех
- Стратегије учења и академски успех
- Квалитет уџбеника за млађи основношколски узраст
Методика наставе музичке културе
Проф. др Нака Никшић
- Експериментисање звуцима у настави музичке културе
- Интегративни приступ у реализацији музичких садржаја од I до IV разреда основне школе
- Методичка функција свирања на дечјим музичким инструментима у увођењу ученика у музичку писменост
- Музичке игре у функцији развоја музичких способности и музичког описмењавања ученика узраста седам до једанаест година
- Заступљеност слушања музике у млађим разредима основне школе
- Музички садржаји у функцији афективног развоја ученика узраста седам до једанаест година
- Препознавање и усмеравање музички даровитих ученика у разредној настави
- Мултимедији у настави музичке културе у млађим разредима основне школе
- Праћење и вредновање музичког развоја ученика од I до IV разреда основне школе
- Ваннаставне музичке активности у разредној настави
Доц. др Алма Тртовац Дедеић
- Народна песма и њен значај у настави музичке културе
- Покрет и игра у настави музичке културе у млађим разредима основне школе
- Рад на музичком описмењавању ученика млађих разреда основне школе
- Интегративни приступ у реализацији садржаја музичке културе у разредној настави
- Дечја игра и стваралаштво
Методика наставе музичке културе
Доц. др Александра Стошић
- Избор музичког материјала за развој вокалних способности од 6. до 9. године.
- Значај и улога музичких игара у елементарној музичкој писмености.
- Ставови учитеља о заступљености народних игара у настави музичке културе.
- Развој ритмичких способности ученика у разредној настави.
- Уџбеник музичке културе у функцији подстицања креативних способности ученика.
- Значај музике за развој ученика на млађем школском узрасту.
- Примена Орфових инструмената у почетном музичком описмењавању.
- Музичке приче као подстицај развоја музичких и језичких способности у интегрисаој настави музичке културе и енглеског језика.
Општа пeдaгoгиja
Проф.др Мирсада Зукорлић
- Васпитна мисија савремене школе
- Смисао и значај физичко-здравственог васпитања
- Смисао и значај еколошког васпитања
- Јачање аутономије ученика у васпитно-образовном раду
- Ауторитет наставника у савременој школи
- Традиција као детерминанта васпитања
- Васпитање за хумане односе међу половима
Методика наставе математике
Проф. др Јасмина Милинковић
- Пројекат- мост од стварности до математике
- Просторно резоновање у математици и ликовној култури
- Математика у свету око нас
- Математика у физичком васпитању
- Математика у поезији за децу
- Методичка трансформација разломака у уџбенику
- Децимални запис броја – методички трансформација у уџбенику
- Комбинаторни задаци у уџбеницима математике
- Визуелни елементи у математичким задацима
- Визуелизација у решавању аритметичких задатака
- Дељење-методичка трансформација у уџбенику
- Тест за самоевалуацију ученика у математичком уџбенику
- Мултипликативно резоновање ученика
- Математичке игре у уџбеницима
- Математичке игре у предшколском васпитању
- Математичке игре у пројектима у вртићу
Методика музичког васпитања
доц. др Маја Соколовић Игњачевић
- Певање у предшколском образовању и васпитању у Србији у оквиру нове програмске парадигме
- Традиционални садржаји у предшколском музичком васпитању
- Музичке дидактичке игре у предшколском музичком васпитању
- Музичке игре и покрет уз музику у периоду предшколског узраста
- Заступљеност музичких игара у пројектним активностима деце
- Заступљеност музичког васпитања у пројектним активностима у предшколским установама
- Дечји инструменти у предшколском музичком васпитању
- Избор композиција за певање у раду са децом предшколског узраста
- Избор композиција за слушање у раду са децом предшколског узраста
- Употреба програмске музике у музичким активностима деце предшколског узраста
- Улога, значај и начини рада у области слушања музике у предшколском узрасту
- Бројалице у музичким активностима предшколске деце